Hopp til globalmeny Hopp til hovedmeny Hopp til innhold Hopp til søk

Grete Oline Hole

Førstelektor, Senter for kunnskapsbasert praksis

Utdanna sjukepleier frå Haukeland sykepleierskole. Cand Mag, med hovedfag i sosiologi + samfunnsøkonomi og pedagogikk. Vidarerutdanning: IKT og læring kvalitativ forsking

Arbeids- og kompetanseområde

Jobber på Senter for Kunnskapsbasert praksis. Er med i Prosjekt ferdighetsrom og lærar i E-pedagogy for Teachers in HEI og i videreutdanning omsorgsteknologi. Deltakar i Nasjonalt kompetansesenter for minoritetshelse (NAKMI) sitt prosjekt om informasjonmateriell for innvandrere med demens, deira pårørande og helsepersonell.

Underviser i

E-pedagogy for Teachers in HEI. Videreutdanning i Omsorgsteknologi Kritisk vurdering av kvalitative artikler-

Forskar på

FOU arbeid knytt til MA i KBP.

Utvalgte publikasjoner

  • Educating change agents. A qualitative descriptive study of graduates of a Master’s program in evidence-based practice.

    Hole, Grete Oline, Brenna, Sissel Johansson, Graverholt, Birgitte, Ciliska, Donna, Ciliska, Donna & Nortvedt, Monica Wammen (2016)

  • Participation in community work : international perspectives

    Larsen, Anne Karin, Sewpaul, Vishanthie & Hole, Grete Oline (2014)

  • Promoting the Good e-Teacher: Didactical Choices when developing E-Pedagogical Competences

    Hole, Grete Oline, Larsen, Anne Karin & Hoem, Jon (2010)

  • E-teacher Challenges and Comptetences in International Comparative Social Work Courses E-lærerens utfordringer og kompetanser i internasjonale komparative sosialt arbeids kurs

    Larsen, Anne Karin, Sanders, Robert, Astray, Andres Arias & Hole, Grete Oline (2008)

  • Nettbasert undervisning

    Munkvold, Robin, Fjeldavli, Aida, Hjertø, Greta & Hole, Grete Oline (2008)

Se alle publikasjoner og prosjekter i CRIStin