Hopp til globalmeny Hopp til hovedmeny Hopp til innhold Hopp til søk

Senter for utdanningsforskning

Fokus på utdanningsreformer i Norge

Temaet i siste nummer av Norsk pedagogisk tidsskrift er utdanningsreformer. Artikkelforfatterne tar for seg ulike historiske perioder, nivåer og tematikker ved utdanningsreformene i Norge. Lederen er skrevet av førsteamanuensis Merethe Roos (HiT) og professor Tom Are Trippestad.

Se hele saken

Spesialnummer i Policy Futures of Education

 

Policy Futures of Education har nylig gitt ut spesialnummeret "The Glocal Teacher" med artikler av forskere på Senter for utdanningsforskning (SUF) og East China Normal University (ECNU).

 

Se hele saken

Ny bok: Natur og danning

 

Boken Natur og danning presenterer ny forskning som belyser forhold mellom natur og danning generelt, hvilken rolle begrepene har i utdanning av barnehage- og grunnskolelærere og hvordan disse virker i profesjonsutøvelse.

 

Hva skjer på senteret

Gjesteforelesning: Migrant fiction and sport

12.01 tirsdag 12.01 - tirsdag 12.01 | Campus Kronstad, rom C230

Matematikklæring for framtida (seminar)

12.02 fredag 12.02 - fredag 12.02 | Campus Kronstad, F118

Se hele oversikten

Siste nyheter

Temaet i siste nummer av Norsk pedagogisk tidsskrift er utdanningsreformer. Artikkelforfatterne tar for seg ulike historiske perioder, nivåer og tematikker ved utdanningsreformene i Norge. Lederen er skrevet av førsteamanuensis Merethe Roos (HiT) og professor Tom Are Trippestad.

Policy Futures of Education har nylig gitt ut et spesialnummeret "The Glocal Teacher" med artikler av forskere på Senter for utdanningsforskning (SUF) og East China Normal University (ECNU).

Boken Natur og danning presenterer ny forskning som belyser forhold mellom natur og danning generelt, hvilken rolle begrepene har i utdanning av barnehage- og grunnskolelærere og hvordan disse virker i profesjonsutøvelse. Førstelektor Bjørg Oddrun Hallås (HiB) og førsteamanuensis Gunnar Karlsen (UiB) har vært redaktører.

Følgegruppe BLU har valgt å fokusere på regionale utfordringer knyttet til rekruttering av barnehagelærere, og utvikling av utdanningen.

Noen av verdens fremste forskere på forskningsfeltet ”Narrative Inquiry” holdt innlegg på den internasjonale konferansen ”Negotiate Neglected Narratives” ved høgskolen forrige uke.

Se hele oversikten