Hopp til globalmeny Hopp til hovedmeny Hopp til innhold Hopp til søk

Senter for utdanningsforskning

Ny bok: Matematikklæring for framtida

Festskriftet til professor Marit Johnsen-Høines er en hyllest og takk til en kollega, inspirator og foregangskvinne i det nordiske forskermiljøet i matematikkdidaktikk. Professor Helle Alrø og førsteamanuensis Toril Eskeland Rangnes har vært redaktører.

Se hele saken

Ny bok: Ute!

Boken Ute! Friluftsliv – pedagogiske, historiske og sosiologiske perspektiver bidrar til forskningsbasert kunnskap om friluftsliv. Forfatterne representerer 10 fagmiljøer, der førstelektor Torbjørn Lundhaug fra Idrettsseksjonen er en dem.

 

 

Se hele saken

Fokus på utdanningsreformer i Norge

Temaet i siste nummer av Norsk pedagogisk tidsskrift er utdanningsreformer. Artikkelforfatterne tar for seg ulike historiske perioder, nivåer og tematikker ved utdanningsreformene i Norge. Lederen er skrevet av førsteamanuensis Merethe Roos (HiT) og professor Tom Are Trippestad.

 

 

Hva skjer på senteret

Kompetanse for mangfold

26.05 torsdag 26.05 - fredag 27.05 | Park Inn by Radisson Oslo Airport, Gardermoen HotelHenrik Ibsens vei, 2060 Gardermoen

Seminar om målstyring

10.06 fredag 10.06 - fredag 10.06 | Campus Kronstad, Høgskolen i Bergen

Se hele oversikten

Siste nyheter

Boken Ute! Friluftsliv – pedagogiske, historiske og sosiologiske perspektiver bidrar til forskningsbasert kunnskap om friluftsliv. Forfatterne representerer 10 fagmiljøer, der førstelektor Torbjørn Lundhaug fra Idrettsseksjonen er en dem.

Temaet i siste nummer av Norsk pedagogisk tidsskrift er utdanningsreformer. Artikkelforfatterne tar for seg ulike historiske perioder, nivåer og tematikker ved utdanningsreformene i Norge. Lederen er skrevet av førsteamanuensis Merethe Roos (HiT) og professor Tom Are Trippestad.

Policy Futures of Education har nylig gitt ut et spesialnummeret "The Glocal Teacher" med artikler av forskere på Senter for utdanningsforskning (SUF) og East China Normal University (ECNU).

Boken Natur og danning presenterer ny forskning som belyser forhold mellom natur og danning generelt, hvilken rolle begrepene har i utdanning av barnehage- og grunnskolelærere og hvordan disse virker i profesjonsutøvelse. Førstelektor Bjørg Oddrun Hallås (HiB) og førsteamanuensis Gunnar Karlsen (UiB) har vært redaktører.

Se hele oversikten