Hopp til globalmeny Hopp til hovedmeny Hopp til innhold Hopp til søk

Senter for utdanningsforskning

Ny bok: The Struggle for Teacher Education

Reformer av lærerutdanningen står på den politiske dagsorden over hele verden. Årsaken er troen på at hvis man reformerer lærerutdanningen, vil man løfte kvaliteten på hele utdanningssystemet og dermed løse samfunnsproblemer i mange sektorer.

Se hele saken

Dokumentarfilm om Hannah Arendt til Bergen

Dokumentarfilmen Vita Activa – the spirit of Hannah Arendt som hadde Noregspremiere i februar, blir sett opp på Cinemateket i Bergen 4. april. Same dag held Arendt-forskaren Helgard Mahrdt foredraget «Hannah Arendt on Natality, Plurality and Education» på HVL på campus Kronstad. 

 

 

Se hele saken

Norgespremiere på dokumentarfilm om Hannah Arendt

Høgskolelektor Geir Aaserud så dokumentarfilmen Vita Activa – the spirit of Hannah Arendt i New York i april 2016. Da ingen kinoer satte opp filmen i Norge, tok han og forskerkollega Helgard Mahrdt initiativ til visning med etterfølgende paneldebatt.

 

 

Hva skjer på senteret

Boklansering - The Struggle for Teacher Education

23.05 tirsdag 23.05 - tirsdag 23.05 | Auditorium 3 (C121) Campus Kronstad

Nordisk konferanse i samfunnskunnskapsdidaktikk

11.04 onsdag 11.04 - fredag 13.04

Se hele oversikten

Siste nyheter

Reformer av lærerutdanningen står på den politiske dagsorden over hele verden. Årsaken er troen på at hvis man reformerer lærerutdanningen, vil man løfte kvaliteten på hele utdanningssystemet og dermed løse samfunnsproblemer i mange sektorer.

Dokumentarfilmen Vita Activa – the spirit of Hannah Arendt som hadde Noregspremiere i februar, blir sett opp på Cinemateket i Bergen 4. april. Same dag held Arendt-forskaren Helgard Mahrdt foredraget «Hannah Arendt on Natality, Plurality and Education» på HVL på campus Kronstad.

Høgskolelektor Geir Aaserud så dokumentarfilmen Vita Activa – the spirit of Hannah Arendt i New York i april 2016. Da ingen kinoer satte opp filmen i Norge, tok han og forskerkollega Helgard Mahrdt initiativ til visning med etterfølgende paneldebatt.

– Denne reformen har gått så fort at reformen allerede gir stor kvalitetssvikt i planlegging og gjennomføring hos institusjonene. Det som avgjør om vi får gode lærere i framtiden, er måten pedagogikk- og fagmiljøene erobrer denne reformen på i etterkant og gjør den til sin egen, sier professor i pedagogikk Tom Are Trippestad.

Se hele oversikten